20090308

De nou sobre Guinea Ecuatorial

Data Estel·lar yahren Diumenge 20090308

Dies enrera vaig escriure unes coses sobre Guinea Ecuatorial (jo intento escriure els topònims segons l'idioma original sempre que puc: per això no escriuré "Equatorial"). Per les mateixes dates, associat a la notícia de l'assalt fallit al palau d'Obiang, Àlex Masllorenç (blog)feia una columna (castellà) a El Periódico de Catalunya (20090223). Em va semblar important perquè, havent-ho llegit després d'haver escrit l'article i amb la meva inseguretat, ratificava part de les meves idees: corrupció, dictadura, exportador de petroli i fusta tropical(amb o sense segell FSC?), tortures, genocidi, connivència de la ex-potència colonial i dels Estats occidentals, sempre supeditats als interessos crematístics de les empreses transnacionals (on treballen els ministres i exministres dels governs  respectius, i els seus familiars, veïns, coneguts i companys de pupitre... i algú dirà que Gramsci està passat de moda)... i una dada que no vaig caura a buscar, la de tenir un índex de desenvolupament humà (IDH) dels més baixos del món... i la complicitat de l'ONU (a mi, de l'ONU no m'extranya res del que m'expliquin: una gentussa que només es mouen si volen en primera classe...).

Guinea Ecuatorial és un país que podria fer que tots els seus habitants tinguessin un nivell de vida més que acceptable. Que no fossin pobres i no vivissin n la misèria.  I no he dit ni mu sobre democràcia, sinó sobre pasta. Tot i així, fan Eleccions: 

Com que no em refiu d'Internet, poso també la imatge de l'article com va ser publicat al Periódico de Catalunya.

Habréis notado que este artículo está en catalán... no es sólo "porque este es mi blog y hago lo que quiero" sino porque, buscando información para el artículo anterior sobre Guinea Ecuatorial, volví a leer cómo desde el extranjero les molestaba que aquí se fomentara el catalán. Hacían una imbécil comparación entre lo malo que sería fomentar idiomas nativos de Guinea frente al castellano (que tantas puertas NO ha abierto a los esclavos ecuatoguineanos o guineoecuatorianos) porque sería como esa gente malvada y vil que fomenta el catalán... Ay, el problema es que desde España nos pensábamos que los fachas estaban en la España franquista, pero con frecuencia uno mira fuera, en este caso a Guinea, y no pocas veces a Europa, y se los vuelve a encontrar. No les gusta el catalán, no les gusta el vasco, no les gusta el nacionalismo (aunque ellos lo sean, tanto como para haberse montado un par de guerras mundiales por esos temas)... de hecho, sólo les gusta el sol, la paeLa y los oletorero... Excelente.